Hvis du er forretningsejer er det naturligvis i din interesse at tiltrække så mange kunder til din butik eller forretning som overhovedet muligt. Dette kan du opnå på mange forskellige måder. Nogle metoder er nemme og hurtige at benytte sig af og giver et udmærket antal kunder på forholdsvis kort tid. I en sådan sammenhæng kunne der for eksempel være tale om specielle kampagner eller tilbud og reklamer i forskellige blade og andre medier, hvor budskabet bliver set af rigtig mange mennesker. Andre metoder til at indbringe flere kunder og dermed også mere profit sigter efter at tiltrække en masse trofaste og tilbagevendende kunder du kan regne med kommer igen de næste mange år. Denne effekt kan for eksempel opnås ved at tilbyde medlemskaber og rabatter for kunder der besøger din forretning ofte. Nogle forretninger vælger også at indføre et pointsystem der giver kunderne en bonus når de har handlet for et bestemt beløb i forretningen. En sidste måde hvorpå det er muligt for dig at tiltrække flere kunder uden at du skal til at investere i store reklamekampagner eller i bonusordninger og medlemskaber er at gøre din forretning mere indbydende at se på. Dette kan du for eksempel gøre ved hjælp af facademaling.
Hvad har facademaling med sagen at gøre?
Måske er det ikke helt ligetil at se hvordan det faktum at male facaden af din forretning eller butik kan indbringe dig flere kunder. Egentligt er konceptet dog meget simpelt. Når en potentiel kunde ser en butiksfacade ude fra gaden, flyver der med det samme en kæmpe mængde forskellige indtryk gennem kundens hoved. Hvis de fleste af disse indtryk er negative, betyder det at kunden sandsynligvis er mindre ivrig efter at undersøge butikken eller forretningen nærmere, og vælger af den grund at begive sig videre og finde en anden forretning. Er facaden på din forretning falmet, gammel og slidt betyder det altså at du vil få færre kunder end hvis du havde en flot og nymalet facade. Facademaling kan altså være med til at gøre en stor forskel i forhold til hvor mange kunder vælger at undersøge din forretning nærmere eller ej.
Sådan vælger du den rigtige facademaling
Hvis du har besluttet dig for at købe facademaling til din forretning eller butik følger her et par gode råd til hvad du skal holde øje med i forbindelse med udvælgelsen af din facademaling. For det første er det vigtigt at den maling du vælger har den rigtige farve. Som hovedregel er det en god ide at vælge en farve dder passer nogenlunde til et eventuelt logo, men det er heller ikke altid at dette er den bedste løsning. Sørg desuden for at vælge en farve der ikke er ubehagelig at se på. Vælger du at benytte flere farver bør du derudover være opmærksom på ikke at male med ubehagelige farvekombinationer, for eksempel grøn og lyserød. Endeligt bør du når du leder efter facademaling vælge noget der holder i mange år, så du ikke skal male din facade over hvert eneste år.